نقش تعامل وارتباط بین خانه ومدرسه Hitskin_logo Hitskin.com

هذه مُجرَّد مُعاينة لتصميم تم اختياره من موقع Hitskin.com
تنصيب التصميم في منتداكالرجوع الى صفحة بيانات التصميم

جوان ايراني
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

جوان ايراني


 
الرئيسيةPortalأحدث الصورجستجوثبت نامورود
تيم مديريت سايت لحظات دلنشين توام با شادكامي را برايتان آرزومند است
به چشمانت بیاموز که هر کس لیاقت دیدن ندارد...
اگر مشکلات را رها کنی هرگز راه حلی برای آنها نخواهی یافت
کاش میشد سکوت را جایگزین دروغ کرد
خوشبخت ترين فرد كسي است كه بيش از همه سعي كند ديگران را خوشبخت سازد.. اشو زرتشت
کاش در کتاب قطور زندگی سطری باشیم ماندنی نه حاشیه ای از یاد رفتنی
خدایا من در کلبه فقیرانه خود چیزی را دارم که تو در عرش کبریایی خود نداری من چون تو خدایی دارم وتوچون خود نداری
بدبختي تنها در باغچه اي که خودت کاشته اي مي رويد
هوس بازان کسی را که زیبا می بینند دوست دارند اما عاشقان کسی را که دوست دارند زیبا می بینند
اي دوست به راه دوست جان بايد داد در راه محبت امتحان بايد داد تنها نبود شرط محبت گفتن يك مرتبه هم عمل نشان بايدداد
من نه عاشق هستم نه محتاج نگاهي كه بلغزد بر من من خودم هستم و يك حس غريب كه به صد عشقو هوس مي ارزد
خداوند بی نهایت است...اما به قدر نیاز تو فرود می آید،به قدر آرزوی تو گسترده می شود و به قدر ایمان تو کارگشاست(ملاصدرا)
زندگی دو چهره بیشتر ندارد یا بر بازیت میگیرد یا بر بازیش میگیری انتخاب با توست
در این زمانه که شرط حیات نیرنگ است دلم برای دوستان بی ریا تنگ است
برای خندیدن منتظر خوش بختی نباش شاید خوش بختی منتظر خندیدن توست

 

 نقش تعامل وارتباط بین خانه ومدرسه

اذهب الى الأسفل 
نويسندهپيام
Persianyoung
.
.
Persianyoung


تعداد پستها : 784

امتياز كاربر : 2131

تاريخ عضويت : 2009-10-24

جنسيت : ذكر

متولد : 1981-09-06

سن : 42

شهر : تبريز


ساير موارد
نوع گوشي همراه: نوكيا نوكيا
حالت من: نااميد نااميد
جوايز اخذ شده:

نقش تعامل وارتباط بین خانه ومدرسه Empty
پستعنوان: نقش تعامل وارتباط بین خانه ومدرسه   نقش تعامل وارتباط بین خانه ومدرسه I_icon_minitime2010-03-02, 06:16

نقش تعامل وارتباط بین خانه ومدرسه

پیامبر اکرم می فرمایند : فرزند در هفت سال اول سیّد وآقا ودر هفت سال دوم مطیع و فرمانبردار ودر هفت سال سوم وزیر مسئول است .

یا در جای دیگری می فرمایند : بگذار فرزندت هفت سال بازی کند ، هفت سال بعد تربیت شود ، هفت سال بعد اورا همراه ومشاور خود قرار بده .

دانش آموز ما هفت سال اول را طی کرده و هفت سال دوم را در مدرسه طی می کند و ظیفه ی ما در قبال او چیست ؟

ویژگی های این دوران چیست ؟

Ø تغییرات قابل ملاحظه ای در تن وروان

Ø درک خوبیها وبدیها

Ø بدلیل کامل نشدن عقل صلاح وفساد خود را بدرستی تشخیص نمی دهد .

Ø الگو گرفتن از خانواده ، معلم ویا دوستان

Ø حس می کند نیاز مند کسی است که اطمینان واعتماد اورا جلب کرده ومسائل و نیاز مندیهای خود را حل کند .

Ø نیازمند کسب تجربه برای بالا بردن معلومات واطلاعات خود است .

با توجه به ویژگیهای ذکر شده در این دوران باید یک تعاملی صحیح و دوسویه بین خانه ومدرسه وجود داشته باشد تا در تربیت صحیح او تلاش شده ، چراکه این مرحله بهترین دوره ی رشد وتبلور هوش وحافظه بوده وسرعت یادگیری نوجوان بسیار سریع رشد پیدا می کند .

در اواخر این دوران و شروع مرحله ی سوم زندگی فرزند شما .........

· به سبب بحران بلوغ خواهش ها وتمایلات متفاوت و متضادی دارد .

· حساس وزود رنج می شود ودر مقابل رفتار دیگران عکس العمل نشان می دهد .

· بشدّت از همسالان خود الگو می پذیرد .

· سازگاری اجتماعی او دچار آشفتگی می شود .

· غالباً می خواهد در جمع مطرح شود ونقش و مسئولیتی به عهده یگیرد.

حال با توجه به ویژگیها ونکات ذکر شده حهت رشد وتعالی فرزندانمان وظیفه چیست ؟

یکی از راهکارهای اساسی جهت رسیدن به مطلوب بالا هماهنگی بین خانه ومدرسه می باشد . مسئولیّت رشد و تربیت فرزندان ، مسئو لیّت مشترک مدزسه و والدین است . باید این دو نهاد بصورت هماهنگ عمل کنند و سعی داشته باشند روش های یکسانی را به کار گیرند . چنانچه این هماهنگی وجود نداشته باشد کودک دچار سردر گمی خواهد شد .

بعنوان مثال خانواده سعی می کنند فرزند شان به نماز توجّه ی ویژه ای نماید و آنرا در ردیف کارها ی اولیه ی خود قرار دهد ولی مدرسه به نماز ونمازجماعت توجّهی نمی کند و برعکس ، آیا فرزند مان دچار نوعی تضاد نمی شود .

یا اینکه مربّی در مدرسه به دانش آموز می گوید تا موی سرت را کوتاه نکرده ای به مدرسه نیا . از طرفی درمنزل مادر به سبب زیبایی موی او ، با کوتاه کردن و اصلاح موی فرزندش مخالفت می کند . آیا دانش آموز دچار سردرگمی نشده و چنانچه مربّی دوباره به او بگوید ، آیا متوسّل به دروغ نمی شود .

وظایف والدین

1- نداشتن اختلاف بین والدین ، چنانچه اختلافی وجود داشته باشد

* فرزند در گروه ها اجتماعی حضور پیدا می کند .

* از درس ومدرسه لذت نمی برد .

* اغلب نگران وبا قیافه ای گرفته وافسرده در مدرسه حاضر می شود .

* در اثر کمبود عواطف ، عقب ماندگی درسی پیدا می کند .

* ذهن او بیشتر مشغول مشکلات خانوادگی است .

* احترامی برای والدین قائل نیست در نتیجه به افراد جامعه هم با عینک بد بینی نگاه می کند .



2- ایجاد محبت به فرزندان که باعث :

* سلامت روح فرزند می شود .

* سازندگی صحیح فرزند می شود .

* پرورش روح وروان او می شود .

3- وفای به عهد که باعث

* اعتماد شدید فرزند به والدین می شود .

* کار خوب خود را تکرار می کند .

* باعث تقویت کار خوب آنها می شود .

ونکته آخر اینکه در برخورد با نوجوان باید به ویژگیها ی وی توجه داشت و در مقابل جنب وجوش وجست وخیز او ، اگر چه موجب مشکلاتی شود، باید صبر وحوصله به خرج داد . چنانچه در شوره ی فصلت آیه 34 آمده است : « بدی را به بهترین روش پاسخ ده وبا رفتار شایسته آنرا دفع کن ... » .
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
http://monada.blogfa.com/
 
نقش تعامل وارتباط بین خانه ومدرسه
بازگشت به بالاي صفحه 
صفحه 1 از 1
 مواضيع مماثلة
-
» خانه ای شناور روی آب در هند
» توصیه هایی برای مرد خانه
» پيروزي شيرين استقلال در خانه الاهلي عربستان

صلاحيات هذا المنتدى:شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد
جوان ايراني :: تالار دانش آموز :: مطالب عمومي و متفرقه-
پرش به: