نظر يك معلم Hitskin_logo Hitskin.com

هذه مُجرَّد مُعاينة لتصميم تم اختياره من موقع Hitskin.com
تنصيب التصميم في منتداكالرجوع الى صفحة بيانات التصميم

جوان ايراني
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

جوان ايراني


 
الرئيسيةPortalأحدث الصورجستجوثبت نامورود
تيم مديريت سايت لحظات دلنشين توام با شادكامي را برايتان آرزومند است
به چشمانت بیاموز که هر کس لیاقت دیدن ندارد...
اگر مشکلات را رها کنی هرگز راه حلی برای آنها نخواهی یافت
کاش میشد سکوت را جایگزین دروغ کرد
خوشبخت ترين فرد كسي است كه بيش از همه سعي كند ديگران را خوشبخت سازد.. اشو زرتشت
کاش در کتاب قطور زندگی سطری باشیم ماندنی نه حاشیه ای از یاد رفتنی
خدایا من در کلبه فقیرانه خود چیزی را دارم که تو در عرش کبریایی خود نداری من چون تو خدایی دارم وتوچون خود نداری
بدبختي تنها در باغچه اي که خودت کاشته اي مي رويد
هوس بازان کسی را که زیبا می بینند دوست دارند اما عاشقان کسی را که دوست دارند زیبا می بینند
اي دوست به راه دوست جان بايد داد در راه محبت امتحان بايد داد تنها نبود شرط محبت گفتن يك مرتبه هم عمل نشان بايدداد
من نه عاشق هستم نه محتاج نگاهي كه بلغزد بر من من خودم هستم و يك حس غريب كه به صد عشقو هوس مي ارزد
خداوند بی نهایت است...اما به قدر نیاز تو فرود می آید،به قدر آرزوی تو گسترده می شود و به قدر ایمان تو کارگشاست(ملاصدرا)
زندگی دو چهره بیشتر ندارد یا بر بازیت میگیرد یا بر بازیش میگیری انتخاب با توست
در این زمانه که شرط حیات نیرنگ است دلم برای دوستان بی ریا تنگ است
برای خندیدن منتظر خوش بختی نباش شاید خوش بختی منتظر خندیدن توست

 

 نظر يك معلم

اذهب الى الأسفل 
نويسندهپيام
Persianyoung
.
.
Persianyoung


تعداد پستها : 784

امتياز كاربر : 2131

تاريخ عضويت : 2009-10-24

جنسيت : ذكر

متولد : 1981-09-06

سن : 43

شهر : تبريز


ساير موارد
نوع گوشي همراه: نوكيا نوكيا
حالت من: نااميد نااميد
جوايز اخذ شده:

نظر يك معلم Empty
پستعنوان: نظر يك معلم   نظر يك معلم I_icon_minitime2010-03-02, 06:12

یک نویسنده ی خارجی می گوید:

اگر مرا به بهشت وارد کنند و بگویند که حق نداری از بهشت خارج شوی .جهنم را به بهشت ترجیح می دهم .

یکی از ویژگی های بارز انسان کنجکاوی است که از دوران کودکی تا پایان عمر همواره اورا به دانستن و کشف حقایق و پرده برداری از مجهولات شوق می دهد .این نیروی درونی تکاپویی انسان را برای علم و گریز از جهل افزون می کند .

بشر برای کشف و شناخت اسرار این جهان مادی عمدتاٌ از ابزارهای حسی استفاده می کند . به همین دلیل نقش تجربه در این حوزه بسیار اساسی وتکیه بر آن بسیار ضروری است .

مثالی که من معمولاٌ برای دا نش آموزان می زنم . این است که : اگر شما روز های متوالی فیلم دوچرخه سواری ببینید و کتابی در مورد آ ن مطالعه کنید . به هیچ وجه دوچرخه سوار نمی شوید . ولی هنگامی که سوار بر آن شدید و چند با زمین خوردید . دوچرخه سواری را عملاً یاد گرفته اید .

به این ترتیب نظام آموزشی باید به گونه ای برنامه ریزی شود که هم قوه ی جستجو گری را در دانش آموزان شکوفا کند و دانستن وکشف مجهولات را برای آنها لذت بخش و نشاط آ ور سازد و هم آنچه را برای زندگی در دنیای امروز و فردا به آن نیاز مندند به آنها آموزش دهند .

وقتی چنین امری بروز پیدا می کند که کلاس درس علوم تجربی باشد ! نه فقط درس علوم !

تغییر روش تدریس و آموزش از شیوه های سنًتی و انفعالی به شیوه های فعال یاددهی یاد گیری . باعث می شود دانش آموز مطالب را یاد بگیردنه آنکه آنها را حفظ کند .

برای رسیدن به این هدف تدریس باید با سه اصل زیر هماهنگ شویم .

1- وادار نمودن دانش آموزان به انجام کارهای تحقیقی وپژوهشی

2- وادار نمودن دانش آموزان به اجراو ساخت کارهای عملی

3- انجام آزمایشها در حین تدریس
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
http://monada.blogfa.com/
 
نظر يك معلم
بازگشت به بالاي صفحه 
صفحه 1 از 1

صلاحيات هذا المنتدى:شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد
جوان ايراني :: تالار دانش آموز :: علوم تجربي-
پرش به: